Perfumy Bourjois
Marka Bourjois funkcjonuje od 1860 roku i jest jednym z czołowych producentów kosmetyków oraz perfum. W XIX wieku kosmetyki do makijażu były tłuste i negatywnie wpływały na cerę. Założyciel firmy Alexander Napoleon Bourjois postanowił stworzyć nowoczesne kosmetyki, które cechowałyby się nie tylko większą trwałością, ale również korzystnie oddziaływałyby na skórę. W 1863 roku twórca marki wprowadza suchy róż do policzków początkowo z myślą o aktorach występujących na scenach teatralnych. W niedługim czasie kosmetyki Bourjois zrewolucjonizowały rynek całkowicie wypierając niedoskonałe produkty do makijażu tamtych czasów. Łatwość nakładania, naturalność oraz wysoka jakość produktów Bourjois sprawiła, że zaczęły być one powszechnie dostępne. Wraz z pierwszymi sukcesami asortyment marki Bourjois został poszerzony o kolejne produkty do makijażu. Sukcesy firmy przyczyniły się do międzynarodowej sławy. W 1913 roku marka poszerza swoją działalność o kolejne kraje. Bourjois to nie tylko synonim najwyższej jakości, ale również wielka fascynacja kolorami. Widać to chociażby w bogactwie odcieni i barw tuszów, podkładów czy cieni sygnowanych nazwą firmy.
W roku 1936 pojawia się pierwszy spektakularny zapach marki. Perfumy Bourjois Kabako to kompozycja stworzona z myślą o kobietach pewnych siebie i świadomych swej urody. Nuty wchodzące w skład zapachu Kabako doskonale oddają drapieżność a zarazem wrażliwość kobiety. Kolejnym zapachem perfum Bourjois zasługującym na najwyższe uznanie jest kreacja Evasion. Pomimo tego, że premiera tego zapachu odbyła się w 1970 roku do dzisiaj cieszy się on niesłabnącą popularnością. Najnowsze perfumy Bourjois to linia zapachów Clin d’Oleil. Pierwszy zapach z tej serii Clin d’Oleil Cosmic Girl zadebiutował w 1998 roku.